Ένας βασικός πονοκέφαλος, με τον οποίον είναι αντιμέτωπη η κυβέρνηση, αφορά το μεταναστευτικό. Αντίστοιχος συναγερμός υπήρξε και στην αρχή της κρίσης στη Μέση Ανατολή, αν και δεν υλοποιήθηκαν τα σενάρια για «καραβιές» Παλαιστινίων που θα έφταναν στην Ευρώπη. Πλέον, ο κίνδυνος μαζικής μετακίνησης πληθυσμού από τον Λίβανο επιβάλλει την αναπροσαρμογή του σχεδιασμού. Το υπουργείο Μετανάστευσης πατά «γκάζι» για την ανάταξη των μεταναστευτικών δομών ανά τη χώρα, ώστε η χωρητικότητά τους τους να ανέλθει στο 100%, καθώς είναι σε εξέλιξη έργα. Αυτή τη στιγμή έχει καλυφθεί περίπου το 50% της δυναμικότητας με 22.000 μετανάστες και το μήνυμα της Αθήνας είναι ότι δεν θα δεχθούμε περισσότερους μετανάστες από όσους μπορούμε να αντέξουμε. Βεβαίως, κρίσιμος ενδιάμεσος κρίκος παραμένει η Τουρκία, στην οποία είναι πιθανό να μετακινηθούν πολίτες από τον Λίβανο.
Ο δεύτερος πονοκέφαλος αφορά την οικονομία. «Εμείς συντάσσουμε μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα ως το 2028 με γνώμονα συνθήκες σταθερότητας. Αλλά πλέον, η μόνη βεβαιότητα είναι η αβεβαιότητα», υπογράμμιζε στο protothema.gr στέλεχος του οικονομικού επιτελείου που βρέθηκε χθες στο Μέγαρο Μαξίμου, έστω και για θέμα διαφορετικού αυτού που απασχόλησε το ΚΥΣΕΑ.
Στην κυβέρνηση παρακολουθούν τις τιμές του πετρελαίου που έχουν επίδραση σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα και καταγράφουν τα πιθανά σενάρια, σε περίπτωση ενός ισραηλινού χτυπήματος ή μιας διαταραχής στα στενά του Ορμούζ που θα είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του εφοδιασμού της Δύσης. Στην κυβέρνηση βλέπουν ότι ως αυτή την ώρα οι αγορές δεν έχουν υπεραντιδράσει (το μεσοπρόθεσμο συντάχθηκε με μέση τιμή στα 80 δολάρια για το πετρέλαιο), κανείς όμως δεν μπορεί να γνωρίζει τη συνέχεια.
Η τρίτη πρόκληση αφορά το σενάριο της μαζικής εκκένωσης Ελλήνων από τον Λίβανο. Το σχετικό σχέδιο «Κόσμος» σηκώνει σήμερα αυλαία, καθώς ένα ελληνικό C130 αναχωρεί με κατεύθυνση τη Βηρυτό, προκειμένου να παραλάβει 46 Κύπριους και 22 Έλληνες που εξεδήλωσαν ενδιαφέρον. Ένα ακόμα C-130 είναι σε ετοιμότητα, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα δύο αρματαγωγά πλοία του Πολεμικού Ναυτικού. Βεβαίως, αρμόδιες διπλωματικές πηγές επισημαίνουν ότι υπάρχουν και θέσεις σε εμπορικές πτήσεις που γίνονται ακόμα κανονικά από τη Βηρυτό. Σε περίπτωση, όμως, ευρύτερης ανάφλεξης μπορεί να απαιτηθεί μια πλήρης επιχειρησιακή εμπλοκή που να αφορά τους περίπου 3.600 κατόχους Ελλήνων διαβατηρίων, μαζί με περίπου 1.000 εξαρτώμενα μέλη. Το σενάριο φαντάζει σήμερα ως επιλογή ύστατης ανάγκης, ο σχεδιασμός, όμως, έχει τεθεί επί τάπητος.
Πυροβολισμοί στη Λεωφόρο Συγγρού – Τραυματίστηκαν δύο άτομα, οι δράστες αναζητούνται
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!