Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας στην Ελλάδα -Σε ποιους δρόμους θα πρέπει να αφήνουμε το γκάζι;

Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας στην Ελλάδα -Σε ποιους δρόμους θα πρέπει να αφήνουμε το γκάζι;


Μία από τις μεγάλες αλλαγές του νέου ΚΟΚ, που έχουν στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, είναι η αναπροσαρμογή των ορίων ταχύτητας προς τα κάτω.

Προ των πυλών βρίσκεται ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που σύντομα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και στη συνέχεια θα κατατεθεί στη Βουλή προς συζήτηση και ψήφιση.

Όπως δήλωσε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, μιλώντας στο carandmotor.gr, μία από τις μεγάλες του νέου ΚΟΚ θα είναι η μείωση των ορίων ταχύτητας εντός του αστικού ιστού, με στόχο να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα εντός της πόλης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου εξετάζει τη θέσπιση ενός ανώτατου ορίου στα 30 χλμ./ώρα εντός του αστικού ιστού, το οποίο, φυσικά, δεν θα αφορά κεντρικούς οδικούς άξονες, όπως για παράδειγμα τη Λεωφόρο Κηφισίας στην Αθήνα, όπου η κίνηση των οχημάτων απαιτείται να εκτελείται με υψηλότερες ταχύτητες.

Το σκεπτικό πάντως πίσω από την επιβολή ανώτατου ορίου κίνησης στην πλειονότητα των δρόμων εντός των πόλεων είναι ότι ο μεγαλύτερος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων εντοπίζεται εντός των αστικών κέντρων (54%), με τους περισσότερους εμπλεκόμενους να είναι ευάλωτοι χρήστες της οδού, δηλαδή δικυκλιστές ή πεζοί.

Επικαλούμενη στοιχεία συγκοινωνιολόγων, η κα Αλεξοπούλου ανέφερε ότι ένα τροχαίο που γίνεται με ταχύτητα 20 χλμ./ώρα έχει περιορισμένες συνέπειες (20%), ενώ με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα υπάρχουν πιθανότητες 80%, για πρόκληση σοβαρού τραυματισμού ή θανάτου.

H υπέρβαση του ορίου ταχύτητας είναι η πρώτη αιτία θανατηφόρων ατυχημάτων πανευρωπαϊκά, ενώ υπολογίζεται ότι η μείωσή της κατά 1 χλμ./ώρα θα έσωζε σε πανευρωπαϊκό επίπεδο 2.100 ζωές.

Πέρα, όμως, από την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, η αναπροσαρμογή των ορίων ταχύτητας προς τα κάτω θα συμβάλλει αναλογικά και στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, των εκπεμπόμενων ρύπων αλλά και της ηχορύπανσης, όπως πρόσθεσε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

έλεγχος Τροχαίας

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπροσθέτως, καθοριστική συμβολή στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων θα έχει μία ακόμα αλλαγή στον ΚΟΚ που αφορά στην κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανάλογα με την επικινδυνότητά τους.

Όσο πιο επικίνδυνη είναι μια παράβαση τότε πιο αυστηρή θα είναι η ποινή, ενώ όταν παρατηρείται υποτροπιάζουσα συμπεριφορά, η ποινή θα κλιμακώνεται.

Στόχος, βέβαια, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι οι ποινές να είναι και δίκαιες, κάτι που ίσως σημάνει το τέλος της αφαίρεσης των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος για ορισμένες παραβάσεις.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που θα δώσει τέλος στη τιμωρία του οχήματος, ώστε όταν ένας οδηγός υποπίπτει σε μια παράβαση, να μην εμποδίζονται να οδηγούν το ΙΧ και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς του.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ξεκίνησε λίγο μετά τις 10.30 η συνάντηση μεταξύ Γιώργου Γεραπετρίτη και Χακάν Φιντάν στο υπουργείο Εξωτερικών. Όπως έχει γίνει γνωστό μετά την κατ’ ιδίαν...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις Regularity,είναι ο 5ος γύρος του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Regularity. Με αυξημένο συντελεστή 2 για το θεσμό, ο αγώνας αναμένεται να έχει...

ΕΛΛΑΔΑ

Με τις απολογίες των κατηγορουμένων ξεκίνησε ο Νοέμβριος στη δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης του δυστυχήματος των Τεμπών. Απολογίες που θα συνεχιστούν τουλάχιστον μέχρι και...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Η στροφή σε μεμονωμένες εθνικές στρατηγικές μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες για την Ευρώπη, για την ασφάλεια και για το βιοτικό επίπεδο των πολιτών...